The Picturebook as an Educational Resource
L’album, une ressource éducative
Résumé
Review of : Åse Marie Ommundsen, Gunnar Haaland et Bettina Kümmerling-Meibauer (ed.), Exploring Challenging Picturebooks in Education. International Perspectives on Language and Literature Learning, Oxon, New York, Routledge, 2022.
In this collective work, the contributors focus on the picture book as an object, particularly in terms of its educational uses. The various parts of the book focus successively on theoretical analyses and concrete case studies.
Compte-rendu de : Åse Marie Ommundsen, Gunnar Haaland et Bettina Kümmerling-Meibauer (ed.), Exploring Challenging Picturebooks in Education. International Perspectives on Language and Literature Learning, Oxon, New York, Routledge, 2022.
Dans cet ouvrage collectif, les contributeurs s’intéressent à l’objet qu’est le livre d’images, aussi appelé album ilustré, en particulier dans les usages qui peuvent en être fait dans un contexte éducatif. Les différentes parties de l’ouvrage s’attardent successivement sur des analyses théoriques et des études de cas concrets.
Fichier principal
L’album, une ressource éducative-Berg-Acta fabula oct 24.pdf (138.41 Ko)
Télécharger le fichier
Origine | Accord explicite pour ce dépôt |
---|